Edicions Universitat de Barcelona
actualitat
Novetats editorials d’Edicions de la Universitat de Barcelona

Edicions UB i la llibreria Alibri estrenen club de lectura

La primera edició del club de lectura d’Edicions de la Universitat de Barcelona, conduït per Eva Comas-Arnal, posa el focus en la rellevància històrica de les dones i reflexiona al voltant del gènere.

Edicions UB inaugura un club de lectura en col·laboració amb la llibreria Alibri. Del setembre del 2023 al maig del 2024 la periodista Eva Comas-Arnal dinamitzarà les quatre sessions d’aquest primer cicle, que se centrarà en llibres publicats per l’editorial que tenen en comú la perspectiva de gènere. En cadascuna de les trobades hi haurà presents l’autor i el director de la col·lecció en el marc de la qual s’hagi publicat cada obra.

Les quatre sessions presencials es faran sempre a les 18 h a la llibreria Alibri (Balmes, 26, Barcelona). El dimecres 27 de setembre serà el torn de Filòsofes de la contemporaneïtat (Filosofia UB), de Núria Sara Miras Boronat. El seguirà, el dimecres 22 de novembre, Dones? Homes? Sexe i gènere, biologia i cultura (Catàlisi), de Jordi Casanova i Roca. La primera sessió del 2024 es durà a terme el dimecres 21 de febrer, amb Elles, les dones, també hi eren. Corresponsals femenines de Víctor Balaguer (1848-1896) (Singularitats), de Montserrat Comas i Güell. Aquest primer cicle es clourà amb Flora Tristán, una filósofa social (Género(s)), de Conxa Llinàs Carmona, el dimecres 15 de maig.

L’assistència a les sessions serà lliure i gratuïta, tant per al públic intern de la UB com per a l’extern. A més, l’activitat serà de reconeixement acadèmic amb 1 crèdit ECTS per als estudiants de les facultats de Biologia, Filologia i Comunicació, Filosofia i Història de la Universitat. Si voleu reservar plaça per a la primera sessió programada, el 27 de setembre, és recomanable que confirmeu l’assistència a través d’aquest enllaç.